5 نکته کلیدی برای خرید بهترین چادر مسافرتی

سفر کمپینگ و طبیعت‌­گردی یکی از جذاب­‌ترین انواع سفر برای دوست‌­داران طبیعت است.در این نوع سفر شما این امکان را داشته تا کاملاً در دل طبیعت یک روز و حتی شب را پشت سر گذاشته و بیشترین لذت را از طبیعت ببرید. برای راحتی هر چه بیشتر در سفرهای کمیپنگ و طبیعت­‌گردی، چادر مسافرتی می‌­تواند یکی از بهترین گزینه­‌ها باشد.این وسیله به شما این امکان را داده تا به راحتی در دل طبیعت، یک شب زیبا و به‌­یادماندنی را سپری کنید.

راهنمای خرید چادر مسافرتی

یک چادر مسافرتی خوب باعث شده شما در یک شرایط بسیار مناسب و ایمن شب را در طبیعت گذرانده یا حتی در روز ساعاتی را به استراحت بپردازید.در این مطلب با هم بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌­توان یک چادر مسافرتی کاربردی و خوب خریداری نمود:

انواع چادر مسافرتی

این روزها چادرهای مسافرتی زیادی در بازار موجود هستند و شناخت انواع مدل چادر مسافرتی انتخاب از بین آن‌­ها را برای ما راحت‌­تر می‌­سازد:

چادر مسافرتی A-Frame

این نوع از چادر مسافرتی به راحتی قابل نصب و برپایی است و برای آن دسته از افراد که دارای فرزند کوچکی نیستند بسیار مناسب خواهد بود.شکل ظاهری این چادر بصورت حرف لاتین A می‌باشد.

 

راهنمای خرید چادر مسافرتی

 

 

 

چادر مسافرتی Modified A-frame

این نوع چادر در واقع مدل بروزتر نمونه قبلی است و تنها تغییر حالت خطی و مستطیلی در این چادر باعث شده که افراد درون آن آزادی عمل بیشتری داشته باشند و به نوعی راحت‌­تر است.

 

راهنمای خرید چادر مسافرتی A-frame

 

چادر مسافرتی Dome-Shape (گنبدی)

این چادر برای روزهای پرباد بسیار مناسب است. این چادر به شما این امکان را داده تا با وجود وزش باد به راحتی چادر بزنید و درون آن به استراحت بپردازید.

 

راهنمای خرید چادر مسافرتی گنبدی

 

چادر مسافرتی تونلی

در این چادرها فضای بهتری برای خوابیدن و ایستادن وجود دارد و به همین دلیل روز به روز به طرفداران این نوع چادر اضافه می­‌شود. اما نیاز به یادآوری است که مقاومت این چادرها در مقابل وزش باد چندان بالا نیست.

 

راهنمای خرید چادر مسافرتی تونلی

 

چادر مسافرتی هرمی

برای کمپ­‌های تابستانی این چادر بسیار ایده‌­آل است.البته معمولاً این نوع چادرها در بخش کفی خود، دارای زیرانداز نیستند و برای خوابیدن در این چادرها بایستی یک زیرانداز مناسب به صورت جداگانه تهیه کنید.

 

راهنمای خرید چادر مسافرتی

 

چادر مسافرتی 4 فصل

طراحی این چادرها به شکلی است که مقاومت خوبی در برابر آب و هوایی بارانی و نیز آب و هوای تابستانی با آفتاب داغ خواهند داشت.سیستم تهویه این چادرها باعث شده فضای داخلی چادر هوای خوبی داشته باشد.

 

راهنمای خرید چادر مسافرتی

 

چادر مسافرتی Trap

چادر Trap در واقع ساده‌­ترین نوع چادر مسافرتی است. این چادرها فاقد دیوار و کفی هستند و صرفاً یک پوشش نایلون گونه‌ای پلیمر ترکیبی و پلی آمید است که نخستین بار در ۲۸ فوریه ۱۹۳۵ توسط والاس کاروترز در مرکز پژوهش دوپونت ساخته شد. نایلون یکی از پرکاربردترین پلیمرها در دسترس عموم است.نایلونی یا پلی استری می‌­باشند که می‌­توان آن­ها را به درختان گره زد.

 

راهنمای خرید چادر مسافرتی

 

از این چادرها تنها برای آن که ساعاتی از تابش نور مستقیم خورشید در امان بود یا این که در زیر باران خیس نشد استفاده می‌­شود.

5 نکته کلیدی برای خرید بهترین چادر مسافرتی

برای آن که چادر انتخابی شما، بیشترین کاربرد را در سفر داشته و راحتی مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد در زمان خرید از توجه به نکات زیر غافل نشوید:

سایز چادر مسافرتی را درست انتخاب کنید

باید به این مورد توجه داشته باشید که معمولاً چند نفره سفر می­‌کنید و چه تعداد قرار است درون این چادر بخوابید.این را به خاطر داشته باشید که شما سال­‌ها قرار است از این چادر استفاده کنید و به همین دلیل نیاز است که به سفرهای احتمالی پیش رو نیز توجه داشته باشید و چادری را انتخاب کنید که برای سفرهای مختلف قابل استفاده باشد.

این را نیز در انتخاب سایز در نظر داشته باشید که برای راحتی هر چه بیش‌تر برای مثال برای 6 نفر یک چادر مسافرتی 8 نفره انتخاب مناسبی خواهد بود.در صورتی که عادت داشته به تنهایی سفر کنید می‌­توانید به سراغ چادرهای سبک تک نفره و بک پکینگ بروید.

نوع سفر را در نظر بگیرید

در انتخاب چادر مسافرتی باید ببینید که بیشتر سفرهای شما از چه نوعی است.بسته به این که قصد داشته به طبیعت وحشی سفر کنید یا این که منطقه‌­ای محافظت شده و امن را برای سفر و اسکان انتخاب می‌­کنید انتخاب شما باید متفاوت باشد.برای سفر به حیات وحش توصیه می­‌شود کیفیت چادر را در درجه اول قرار دهید و بودجه­ بیشتری را برای خرید یک چادر مطمئن صرف کنید.

اما برای محیط‌­های امن‌­تر زیاد کیفیت چادر اولویت نخواهد بود و می‌­توانید روی نمونه‌­های معمولی‌­تر نیز حساب باز کنید.

جنس چادر مسافرتی را خوب بررسی کنید

معمولاً برای ساخت چادرهای مسافرتی از پارچه­‌های سبک استفاده می­‌شود.از بین پراستفاده‌­ترین مواد به کار برده شده در تهیه و دوخت چادرهای مسافرتی می­‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

چادر مسافرتی نخی

چادرهای نخی این قابلیت را داشته تا در هوای سرد، گرم مانده و در تابستان خنک‌­تر باشند. در واقع چادرهای مسافرتی نخی دارای قابلیت تنفس‌­پذیری هستند. البته سنگینی وزن این چادرها نیز موردی است که باید به آن توجه شود.

چادر مسافرتی نایلونی

معمولاً این چادرها دارای قیمت پایین­‌تری هستند. این چادرها به راحتی آب را به خود جذب نموده و در زمان ساخت به راحتی فشرده می‌­شوند. معمولاً در تهیه این نوع چادرها از ترکیب سیلیکون، پلی اورتان و آکلریک استفاده شده تا ضمن برخورداری از خاصیت ضدآب، مقاومت بیشتری در برابر نور آفتاب نیز پیدا کنند.

 

راهنمای خرید چادر مسافرتی

 

البته در صورتی که عادت داشته بیشتر در روزهای آفتابی سفر می‌­کنید، چادرهای نایلونی سبک انتخاب مناسبی برای شما نیستند. چرا که این چادرها بر اثر ماندن طولانی مدت در زیر نور خوشید از بین خواهند رفت. برای همین بهتر است به سراغ چادرهای نایلونی سنگین­تری بروید.

چادر مسافرتی پلی استری

این چادرها برخلاف چادرهای نایلونی عملکرد خیلی خوبی در مقابل نور خورشید خواهند داشت و به راحتی خراب نمی‌­شوند.

نوع مناسب چادر مسافرتی را برای خود انتخاب کنید

در ابتدا با انواع مدل چادر مسافرتی آشنا شدیم.در انتخاب نوع چادر مسافرتی همه چیز به شرایط شما بستگی خواهد داشت.باید مشخص کنید که بیشتر اهل سفر در چه آب و هوایی هستید. همچنین این که آیا قصد گردشگری حرفه‌­ای را داشته یا صرفاً دوست دارید با خانواده تعطیلات را در طبیعت بگذرانید. برای مثال برای سفرهای خانوادگی، جادار بودن چادر بیشترین اهمیت را دارد. یا برای سفر تکی در زمستان باید چادری که انتخاب می­کنید دارای خاصیت آئرودینامیکی باشد.

مشخص کردن این موارد به شما کمک می­‌کند تا راحت‌­تر یک چادر مسافرتی با مدل مناسب برای خود انتخاب کنید.

 

فروشگاه فصل شکار ارائه دهنده انواع چادر مسافرتی از برندهای مختلف است برای خرید انواع چادر مسافرتی روی دکمه زیر بزنید.