محتوا بستن فهرست
معرفی جامع انواع زیرانداز سفری

معرفی جامع انواع زیرانداز سفری

فرقی ندارد که قصد یک گردش خانوادگی در اطراف شهر و طبیعت را دارید یا می‌خواهید به صورت فردی یا گروهی به یک سفر طولانی و مهیج بروید، در هر صورت، زیرانداز سفری وسیله‌ای است که صد درصد باید آن را به همراه داشته باشید. امروزه با توجه به پیدایش انواع سفرها، زیراندازهای مسافرتی نیز انواع بسیاری پیدا کردند که در ادامه به معرفی تمام آن‌ها، مواقع استفاده هر یک و… می‌پردازیم.


عوامل بسیاری بر دسته بندی زیراندازهای مسافرتی به انواع گوناگون، موثر هستند. از مهم‌ترین این عوامل، می‌توان به جنس و کاربرد زیرانداز اشاره کرد.

انواع زیرانداز مسافرتی بر اساس جنس

امروزه زیراندازهای مسافرتی بر اساس جنسی که دارند به 5 نوع تقسیم می‌شوند: حصیری (که خود شامل دو جنس چوب و پلاستیک است.)، پارچه‌ای، ضد آب، بادی و فوق فشرده.

زیراندازهای حصیری

این زیراندازها، سنتی‌ترین مدل موجود در بازار هستند که با استفاده از چوب و پلاستیک ساخته می‌شوند. این دو نوع زیرانداز حصیری، شباهت بسیاری به یکدیگر دارند اما می‌توانیم بگوییم عمر زیرانداز حصیری پلاستیکی بیشتر از چوبی می‌باشد.

با توجه به اینکه این نوع زیراندازهای مسافرتی دارای مزایای قابل توجهی هستند، از زمان‌های دور تا کنون همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله این مزایا می‌توان به عدم جذب گرد و غبار، برخورداری از وزنی سبک و… اشاره کرد.

زیرانداز سفری پارچه‌ای

زیراندازهای پارچه‌ای در مقایسه با نوع حصیری، فضای کمتری را اشغال می‌کند. این نوع از زیراندازها به شکلی گسترده استفاده می‌شوند اما با توجه به اینکه امکان استفاده از آن‌ها بر روی زمین‌های نا هموار وجود ندارد، اغلب در کنار نوع دیگری از زیراندازها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدل ضد آب

زیراندازهای ضد آب، شباهت بسیار زیادی به زیراندازهای پارچه‌ای دارند با این تفاوت که ضخیم‌تر و مقاوم‌تر هستند، همچنین آب را به خود جذب نمی‌کنند. این زیراندازها با توجه به ویژگی‌ای که دارند، اغلب برای سفرهایی که به مکان‌های مرطوب صورت می‌گیرد استفاده می‌شوند. به طور مثال اگر قصد مستقر شدن در جنگل، کنار دریا، رودخانه و… را دارید، این نوع زیراندازها می‌توانند برای شما انتخاب مناسبی باشند.

زیرانداز سفری بادی

اگر به دنبال زیراندازی کم حجم هستید، زیراندازهای بادی می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشند. چرا که این مدل از زیراندازها با استفاده از تلمبه بادی در مقصد مورد نظر پر باد می‌شوند و برای حمل و نقل کم‌ترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند.

برای کسانی که به دنبال زیرانداز مسافرتی نرم و راحت هستند، زیراندازهای بادی انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

زیراندازهای مسافرتی فوق فشرده

اگر قصد سفر به مکان‌های نا هموار و پر از سنگ ریزه را دارید، این نوع زیراندازها بهترین انتخاب ممکن برای شما هستند. چرا که زیرانداز سفری مدل فوق فشرده، با استفاده از فوم فشرده که فوق العاده نرم است و هوای بیشتری را در خود حبس می‌کند، ساخته شده است.

انواع زیرانداز سفری بر اساس کاربرد

اگر بخواهیم از منظر کاربرد، زیراندازها را به انواع مختلف تقسیم کنیم، می‌توانیم بگوییم ما سه مدل زیرانداز مسافرتی داریم: زیرانداز مناسب پیک نیک، چادر و کیسه خواب.

زیرانداز مناسب پیک نیک

منظور از زیرانداز پیک نیک در واقع همان زیراندازی است که بر روی زمین پهن می‌شود و افراد برای بازی، صرف غذا و… بر روی آن می‌نشینند. این نوع زیراندازها اغلب از جنس حصیر پلاستیکی هستند، ابعادشان به گونه‌ای است که فضای کمی از صندوق عقب ماشین را اشغال می‌کنند و به راحتی با یک دستمال نم دار تمیز می‌شوند.

این نوع زیراندازها با توجه به اینکه، بیشتر در مکان‌هایی با زمین هموار استفاده می‌شوند، چندان ضخیم نیستند. اما از آنجایی که ممکن است بر روی چمن خیس انداخته شوند، ضد آب می‌باشند.

زیراندازهای سفری برای زیر چادر مسافرتی

زیرانداز چادر مسافرتی به زیراندازهایی گفته می‎شود که در زیر و داخل چادرهای سفری می‌اندازند. در واقع زیرانداز سفری زیر چادر، زیراندازی است که باید از ضد آب باشد تا آب به درون چادر نفوذ نکند. همچنین یکی از ویژگی‌های لازم این زیرانداز، عایق بودن در برابر سرما و رطوبت می‌باشد. چرا که جنس این زیرانداز تاثیر بسیاری بر دمای درون چادر دارد. همچنین از آنجایی که لازم است کف چادر، نرم و راحت باشد، عموما از زیراندازی نسبتا ضخیم و نرم استفاده می‌شود که این شرایط را برای کف چادر فراهم کند. زیرانداز درون چادر نیز، لازم است کلیه ویژگی‌های زیراندازی که در زیر چادر انداخته می‌شود را داشته باشد. اما با توجه به اینکه درون چادر انداخته می‌شود، دیگر نیازی نیست که ضد آب باشد.

 

زیرانداز کیسه خواب

برخی افراد فکر می‌کنند وظیفه اصلی زیرانداز کیسه خواب، ایجاد فضایی برای خواب و استراحت مناسب است. اما خوب است بدانید علت اصلی استفاده از زیرانداز برای زیر کیسه خواب، ایجاد عایقی بین سطح زمین و بدن و همچنین جلوگیری از کاهش گرمای بدن در طول وقتی که خواب هستید، می‌باشد. در نتیجه مهم ترین ویژگی این نوع زیرانداز سفری ضد آب بودن و عایق حرارتی بودن، است. از این رو عموما زیراندازهای بادی و فوق فشرده، به عنوان زیرانداز کیسه خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌های مهم زیرانداز مسافرتی که باید به آن‌ها دقت کنید

اگر قصد خرید زیرانداز سفری را دارید، علاوه بر نوع آن، باید به ویژگی‌های دیگری نیز دقت کنید:

طول و عرض زیرانداز

طول و عرض زیراندزها با توجه به استفاده‌ای که می‌خواهید از آن داشته باشید، اهمیت ویژه‌ای دارد. به طور مثال، اگر می‌خواهید به کوه بروید و دنبال زیرانداز کیسه خواب هستید، باید به سراغ زیراندازی بروید که دقیقا با قد شما تناسب داشته باشد. زیرانداز چادر نیز مهم است که با ابعاد چادر یکسان باشد.

در خصوص سایر زیراندازهای مسافرتی نیز، لازم است با توجه به تعداد نفرات در خصوص ابعاد آن، تصمیم بگیرید.

وزن و نحوه حمل و نقل

زمانی که قصد کوهنوردی، طبیعت گردی، سنگ‌نوردی و… را دارید، وزن وسایلی که با خود حمل می‌کنید اهمیت ویژه‌ای دارد. از این رو لازم است با توجه به وزن باری که قادر به حمل آن هستید و کلیه وسایلی که قصد حمل آن‌ها را دارید، زیراندازی با وزن مناسب خریداری کنید.

همچنین لازم است در نظر داشته باشید برخی از زیراندازها داری کاور حمل هستند و این حمل و نقل آن‌ها را برای شما آسان می‌کند. البته لازم به ذکر است که امکان خرید جداگانه کاور حمل برای زیراندازهایی که فاقد کاور می‌باشند، وجود دارد.

قیمت زیرانداز سفری چقدر است؟

برای افرادی که به دنبال خرید زیرانداز مسافرتی هستند، قیمت یکی از فاکتورهایی است که نقش مهمی را در تصمیم‌گیری آن‌ها در خصوص خرید کالا مدنظرشان، ایفا می‌کند. از این رو خوب است بدانید، با توجه به طیف گسترده و ویژگی‌های منحصر به فردی که هر زیرانداز می‌تواند داشته باشد، زیراندازهای سفری دارای بازه قیمتی گسترده‌ای نیز می‌باشند. به گونه‌ای که می‌توان گفت شما می‌توانید انواع زیراندازهای سفری را از قیمت 100 هزار تومان به بالا مشاهده کنید.

البته خوب است بدانید، علاوه بر ویژگی‌ها، مواردی همچون برند یا کشور سازنده نیز بر روی قیمت نهایی زیراندازهای سفری تاثیر گذار هستند. از این رو توصیه می‌شود اگر به دنبال خرید زیرانداز سفری ارزان هستید، به سراغ زیراندازهای مرغوب و با کیفیتی که توسط برندهای نه چندان مشهور اما معتبر، تولید شدند، بروید.

از کجا زیرانداز سفری را تهیه کنیم؟

در حال حاضر بیشتر فروشگاه‌های تخصصی موجود در حوزه کمپینگ و کوهنوردی، طیف گسترده‌ای از این اقلام را عرضه می‌کنند. به گونه‌ای که شما با مراجعه به هر یک از این فروشگاه‌ها احتمالا می‌توانید  زیرانداز سفری را برای خود تهیه کنید. اما اگر می‌خواهید خریدی مطمئن و آسان داشته باشید و همچنین مطمئن باشید که به مقرون به صرفه‌ترین حالت ممکن کالای مد نظر خود را خریداری می‌کنید، پیشنهاد ما به شما خرید آنلاین از وب سایت‌های فروشگاهی معتبر است.

فروشگاه فصل شکار به صورت حضوری و آنلاین خدمت‌رسان شما همراهان عزیز است.
آدرس، مشهد، مجتمع تجاری الماس شرق، طبقه منفی یک واحد 21412 | شماره تماس؛ 09151119380 – 05137114522

با خرید آنلاین زیرانداز سفری، امکان مقایسه طیف گسترده‌ای از این لوازم و همچنین انتخاب پایین‌ترین قیمت برای شما وجود دارد.