______________________________________________________   ⏳ مدت زمان مطالعه؛ 3 دقیقه  __________________________________________________

تیراندازی با کمان در ایران سابقه طولانی و پرافتخاری دارد. کمانداران ایرانی در مسابقات جهانی و بین المللی متعددی مقام کسب کرده اند. در بلاگ فصل شکار برخی از قهرمانان برجسته تیراندازی با کمان در ایران معرفی می‌شوند؛ با فصل شکار همراه باشید.

جناب آقای اسماعیل عبادی

یکی از پرافتخارترین کمانداران ایران است.اسماعیل عبادی، قهرمان تیراندازی با کمان وی در بازی های آسیایی 1994 و 1998 مدال طلا کسب کرده است.

قهرمانان تیراندازی با کمان در ایران

همچنین در مسابقات جهانی 1995 و 1999 مدال نقره به دست آورده است. عبادی رکورددار تیراندازی با کمان در رده ریکرو در ایران است.

سرکار خانم زهرا نعمتی

اولین بانوی ایرانی که در مسابقات پارالمپیک مدال طلا کسب کرده است.

قهرمانان تیراندازی با کمان در ایران

بانو نعمتی در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو دو ژانیرو در رشته ریکرو انفرادی بانوان مدال طلا را کسب کرد. خانم نعمتی همچنین در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو مدال نقره و برنز را به دست آورد و پرافتخارترین ورزشکار زن پارالمپیکی ایران است.

جناب آقای محمدرضا زندی

یکی از امیدهای تیراندازی با کمان ایران در مسابقات بین المللی است.

قهرمانان تیراندازی با کمان در ایران

آقای زندی در مسابقات جهانی جوانان 2019 مدال طلا را کسب کرد. همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا 2021 مدال برنز به دست آورد. او از جمله کمانداران جوان و آینده دار کشورمان است که به نظر می‌رسد در سال های آینده افتخارات زیادی کسب کند.

سرکار خانم زهرا دهقان

خانم زهرا دهقان یکی از امیدهای آینده تیراندازی با کمان ایران است.

قهرمانان تیراندازی با کمان در ایران

او مدال طلای مسابقات جهانی جوانان ۲۰۱۹ را کسب کرده و در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ به مقام دوم رسیده است. دهقان همچنین رکورددار جوانان ایران در رشته ریکرو زنان است.

تیم ملی تیراندازی با کمان ایران

تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در سال های اخیر نتایج قابل قبولی در مسابقات بین المللی کسب کرده است. در مسابقات جهانی 2021 تیم ملی ایران در رشته کامپوند تیمی مردان مدال برنز را به دست آورد.
همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 تیم ملی ایران در رشته ریکرو تیمی بانوان مدال طلا را کسب کرد. تیراندازی با کمان یکی از ورزش های محبوب و پرمخاطب در ایران است. به لطف تلاش و پشتکار کمانداران ایرانی، این رشته ورزشی در حال پیشرفت و توسعه است و امیدواریم در آینده شاهد افتخارات بیشتری از کمانداران ایرانی در مسابقات بین المللی باشیم.