فهرست محتوا بستن فهرست

بهترین دوربین دوچشمی شکاری های دنیا در سال 2023

با دوربین‌های دوچشمی، همه چیز را از پرندگان گرفته تا سیاره‌ها را می‌توانید تماشا کنید، اما پیدا کردن دوربین دوچشمی مناسب به این معنی است که ابتدا کاربرد و نحوه استفاده از آن‌ها مورد بررسی قرار دهید. تصمیم‌گیری در مورد بودجه نیز ایده مناسبی است، زیرا این ابزارها ممکن است بیش‌تر از 200 میلیون تومان هم قیمت داشته باشند.

با این حال، برای رصد ماه، رویداد‌های ورزشی یا حیات‌وحش با شفافیت بالا نیازی به گرفتن وام ندارید. بزرگنمایی دوربین دوچشمی، اندازه عدسی شیئی، وزن و پوشش‌های سطوح اپتیکی تنها چند مورد از مشخصاتی هستند که بر عملکرد اپتیکی تأثیر می‌گذارند. فصل شکار، خلاصه‌ای از مشخصات مهم و پنج دوربین دوچشمی توصیه شده از بهترین دوربین‌های دوچشمی را به شما ارائه می‌دهد که بیش از قیمت‌شان ارزش دارند.

5 دوربین دوچشمی برتر در سال 2023

کاربری مدل دوربین
بهترین دوربین دوچشمی جهان به طور کلی Zeiss Conquest HD
بهترین دوربین دوچشمی برای پرنده نگری Maven B1.2 42mm

 بهترین دوربین دوچشمی برای شکار Vortex Optics Viper HD Roof Prism

بهترین دوربین دوچشمی دید در شب

JStoon Night Vision Goggles

بهترین دوربین دوچشمی از لحاظ قیمتی Vortex Optics Crossfire HD

بهترین دوربین دوچشمی دنیا در سال 2023

فصل شکار چندین مشخصات کلیدی را هنگام در نظر گرفتن بهترین دوربین دوچشمی ارزیابی کرده است. به طور خاص، ما بزرگنمایی، اندازه لنز شیئی، میدان دید و پوشش‌های لنز را مورد بررسی قرار دادیم. همه این عوامل در نهایت برای تعیین کیفیت دوربین شکاری در نظر گرفته شده‌اند.

قدرت بزرگ‌نمایی و عدسی شیئی باید تعادلی بین کیفیت و میدان دید ایجاد کنند تا ردیابی شی مورد نظر برای کاربران نسبتاً آسان باشد. پوشش‌های لنز تفاوت زیادی در انتقال نور ایجاد می‌کنند. ما به دنبال پوشش‌هایی بودیم که روشنایی و وضوح را با توجه به بزرگنمایی و اندازه لنز شیئی افزایش دهند.

در نهایت، وزن و سهولت فوکوس را در دوربین دوچشمی نظر می‌گیریم. دوربین‌های دوچشمی سنگین می‌توانند وزن زیادی به گردن شما تحمیل کنند یا ممکن است برای مشاهده راحت‌تر به سه پایه نیاز داشته باشند. دوچشمی‌هایی که فوکوس آن‌ها آسان است، امکان ردیابی آسان اجسام با حرکت سریع مانند پرندگان یا شرکت‌کنندگان در رویدادهای ورزشی را فراهم می‌کند. برای کسانی که کمی فعال و ماجراجو هستند، دوربین‌های دوچشمی برای پیاده‌روی می‌توانند به شما کمک کنند تا پرندگان و درختان عجیب را در حین توقف در منظره کوه مشرف به دریاچه مشاهده کنید.

بهترین دوربین دوچشمی جهان به طور کلی|زایس Conquest HD 8×42

مدل Conquest HD
وزن 795 گرم
بزرگنمایی 8 برابر
قطر عدسی شیئی 42 میلی‌متر
میدان دید در 1000 متر  117 متر
فوکوس مرکزی سریع
طراحی و پوشش لنزها  آکروماتیک با پوشش کامل

این مدل از برند Zeiss، همه ویژگی‌هایی را که در دوربین دوچشمی می‌پسندیم را ارائه می‌کند. این دوربین نسبتاً سبک هستند و تنها ۲۸ اونس یا 795 گرم وزن دارند، بنابراین پرنده‌نگرها و شکارچیان می‌توانند آن‌ها را بدون احساس وزن اضافه، بر روی گردن خود آویزان کنند. اندازه ۸×۴۲ تعادل مناسبی از بزرگنمایی را با لنز شیئی برای دستیابی به میدان دید وسیع فراهم می‌کند که ۳۸۴ فوت را در ۱۰۰۰ یارد نشان می‌دهد. لنزهای شیشه‌ای با کیفیت بالا ۹۰ درصد نور را منتقل می‌کنند و در شرایط کم نور به خوبی عمل می‌کنند.

زایس از یک پوشش LotuTec استفاده می‌کند که جلوگیری با از چسبیدن آب به لنز، تصاویر شفافی را در آب و هوای نامساعد ارائه می‌دهد. پوشش دیگر، باعث بهبود رنگ و درخشندگی تصاویر می‌شود. مخصوصاً پرنده‌‌نگرها، فوکوس سریع با فوکوسر مرکزی را بیشتر می‌پسندند، که برای دنبال کردن اجسام با حرکت سریع طراحی شده است.

نکته‌ای که باید مراقب آن بود فاصله بین مردمک‌ها (فاصله بین چشمی‌ها) است. اگر فاصله بین دو چشم شما کم است (فاصله بین مرکز مردمک‌ها) ممکن است به لوازم جانبیextender  نیاز داشته باشید.

بهترین دوربین دوچشمی برای پرنده نگری|دوربین شکاری 42 میلی‌متری ED Maven B1.2

مدل ED Maven B1.2
وزن 759 گرم
بزرگنمایی 10 برابر
قطر عدسی شیئی 42 میلی‌متر
میدان دید در 1000 متر  118 متر
فوکوس مرکزی سریع
طراحی و پوشش لنزها  آکروماتیک با پوشش کامل

مزایامعایبساخت کشور

• فوکوس دقیق و سریع
• عملکرد عالی در نور کم
• ابعاد کوچک، جمع و جور و حمل آسان
• ضد آب
• ضد مه‌گرفتگی داخلی

قیمت بالا

• آمریکا

دوربین شکاری 42 میلی‌متری ED Maven B1.2 بهترین دوربین برای تماشای پرندگان با جزئیات بیشتر است. وزن آن‌ها تنها ۲۶.۸ اونس است، با این حال لنزهای بزرگنمایی ۱۰ برابر و لنزهای شیئی ۴۲ میلی‌متر میدان دید عالی را ارائه می‌دهند. میدان دید آن‌ها برای دوربین دوچشمی ۱۰×۴۲ در ۳۸۸ فوت از ۱۰۰۰ متر است که میدان دید نسبتاً وسیعی را ارائه می‌دهد.

یکی از دلایلی که این مدل، بهترین دوربین دوچشمی برای پرنده‌نگری است، میزان روشنایی و رنگ‌هایی است که لنزها و پوشش‌های اپتیکی ایجاد می‌کنند. آن‌ها تا حد امکان نور را منعکس می‌کنند تا شما بتوانید رنگ‌های واقعی را مشاهده کنید.

دوربین شکاری42X10  ED Maven B1.2، همچنین دارای فوکوس دقیق و سریع است که می‌توانید با پرندگان در حال حرکت همگام شوید. اندازه کوچک و ابعاد کامپکت آن، یکی دیگر از ویژگی‌های مناسب این دوربین است. شما می‌توانید در زمانی که پرندگان را دیدید، به سرعت دوربین را بردارید و لحظه‌های خاص را شکار کنید. در نهایت، آن‌ها ضد آب و مه‌گرفتگی هستند تا به شما اجازه دهند حتی در هنگام بروز تغییرات در آب و هوا، به رصد خود ادامه دهید. تنها نکته منفی این دوربین این است که قیمت بالایی دارد.

 

بهترین دوربین دوچشمی برای شکار؛ دوربین شکاری Vortex Optics Viper HD Roof Prism

مدل Viper
وزن 1219 گرم
بزرگنمایی 10 برابر
قطر عدسی شیئی 42 میلی‌متر
میدان دید در 1000 متر  103 متر
فوکوس مرکزی سریع
طراحی و پوشش لنزها  آکروماتیک با پوشش XR™ Fully Multi-Coated

مزایامعایبساخت کشور
  • نماهای واضح از لنزهای شیشه‌ای با چگالی بالا در نور کم عالی است
  • گارانتی مادام العمر
  • پوشش لاستیکی بادوام
  • فوکوس سریع و دقیق
  • قیمت بالا

• آمریکا

دوربین دوچشمی Vortex Optics Viper HD، بسیاری از مشخصات عالی را در یک دوربین شکاری بسیار کاربردی گرد هم آورده است. آن‌ها قوی‌ترین، سبک‌ترین یا پیشرفته‌ترین نیستند، اما این سه عنصر را در تعادل نگه داشته‌اند.

بزرگنمایی ۸ برابر با لنزهای شیئی۴۲ میلی‌متری با چگالی بالا، حداکثر میزان نور را انتقال می‌دهد که وضوح تصاویر را حتی در نور کم حفظ می‌کند. پوشش لاستیکی به شکارچیانی که در زمین‌های ناهموار و شیب‌دار حرکت می‌کنند، دوام بیشتری به دوربین می‌دهد. برای این افراد امکان استفاده سریع از دوربین و فوکوس با یک دست اولویت دارد. همه این‌ها، توسط یک میدان دید مناسب ۳۱۹ فوت در ۱۰۰۰ یارد پشتیبانی می‌شود.

بهترین دوربین دوچشمی دید در شب؛ دوربین دوچشمی JStoon Night Vision Goggles

مدل JStoon Night Vision Goggles
وزن 575 گرم
بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر
بزرگنمایی دیجیتال 4 برابر
میدان دید در 1000 متر 300 متر
قطر لنز شیئی 25 میلی‌متر
طول موج IR 850 نانومتر

مزایامعایب
  • صفحه نمایش ۲,۳۱ اینچی
  • هفت سطح تنظیم مادون قرمز
  • 6 ساعت زمان ضبط
  • میدان دید محدود

دوربین دوچشمی JStoon Night Vision Goggles دارای زوم اپتیکال ۳ برابر و زوم دیجیتال ۴ برابر است. این مدل در میان دوربین‌های دید در شب، بهترین دوربین نسبت به قیمت است. لنزها، تصویری را روی یک صفحه دیجیتال ۲.۳۱ اینچی پخش می‌کنند، جایی که می‌توانید یکی از هفت سطح مادون قرمز (IR) را تنظیم کنید. تنظیم آسان IR به کاربران این امکان را می‌دهد که در حین تنظیم برای بهترین نماها، چشمان خود را بر روی جسم ثابت نگه دارند.

این مدل دارای کارت حافظه و دوربین داخلی است که می‌تواند تا شش ساعت فیلم‌برداری کند. این مدل به شما امکان می‌دهد در شب حیوانات، شهر یا هر چیز دیگری را تماشا کنید و از مناظر یا سوژه‌ها برای اشتراک‌گذاری یا مشاهده بعدی فیلم‌برداری کنید. این دوربین دارای محفظه مقاوم در برابر آب است که کارآیی بالایی دارد، اما عایق رطوبتی در شرایط سخت آب و هوایی کمی مفیدتر عمل می‌کند. طبق DSM&T، رتبه‌بندی مقاومت در برابر آب در این دوربین IP56 است که این معنی را می‌دهد که در برابر گرد و غبار، اما نه به طور کامل، محافظت می‌شود و می‌تواند در برابر پاشش قطره‌های آب، مقاومت بالایی از خود نشان دهد. نقطه ضعف این مدل و بسیاری از دوربین‌های دوچشمی دید در شب این است که فاصله دید بسته به شرایط به حدود ۱۰۰ فوت محدود می‌شود.

 

بهترین دوربین دوچشمی از لحاظ قیمت؛ دوربین دوچشمی Vortex Optics Crossfire HD

مدل Crossfire HD
وزن 674 گرم
میدان دید خطی در 1000 متر 99 متر
زاویه میدان دید 6,2 درجه
میدان دید در 1000 متر 300 متر
قطر لنز شیئی 42 میلی‌متر
فوکوس نزدیک 1.8 متر

مزایامعایب
  • ضدآب
  • پوشش زره لاستیکی
  • کاسه چشمی قابل تنظیم برای مشاهده بدون عینک
  • تنظیم فوکوس ممکن است مقدار سخت باشد

دوربین دوچشمی Vortex Optics Crossfire HD، یکی از بهترین دوربین‌های شکاری با ارزش است. این مدل، اپتیک و کیفیت عالی را با قیمتی بسیار پایین‌تر از دوربین‌های مشابه ارائه می‌دهند. لنزهای چند لایه Crossfire انتقال نور را برای رنگ‌های واقعی‌تر و روشن‌تر افزایش می‌دهند.

با وزن ۲۳.۸ اونس، این دوربین یک گزینه سبک در این رده قیمتی است. کاسه چشمی قابل تنظیم برای استفاده بدون عینک یا عینک آفتابی، فاصله راحتی چشم را تغییر می‌دهد. با این حال، این دوربین را می‌توان به راحتی با عینک استفاده کرد. (بدون نیاز به تغییر فاصله آسودگی چشم)

این دوربین دارای یک بدنه آلومینیومی است که در روکش زره لاستیکی برای افزایش میزان چسبندگی و مقاومت بیشتر در برابر آب قرار گرفته است. (این روکش کمک می‌کند تا دوربین را محکم‌تر در دست بگیرید) استفاده از گاز نیتروژن و حلقه‌های اورینگ (O-ring) طراحی ضد آب و گرد و غبار این دوربین را تکمیل می‌کنند.

تنها نقطه ضعف این دوربین این است که فوکوس ممکن است برای برخی از کاربران دشوار باشد.

قبل از خرید بهترین دوربین دوچشمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این مقاله از سایت فصل شکار، نگاهی کوتاه به برخی از بهترین دوربین‌های دوچشمی در جهان انداختیم، اما انتخاب دوربین‌های مناسب برای شما می‌تواند تا حدودی دشوار باشد تا جایی که اشک شما را در بیاورد. در ادامه، چند نکته به شما ارائه می‌دهیم که قبل از خرید دوربین دوچشمی، باید به آن‌ها توجه کنید:

پیشنهاد می‌کنیم قبل از ادامه، مقاله جامع راهنمای خرید دوربین شکاری را مطالعه کنید.

بزرگنمایی و قطر عدسی شیئی

بزرگنمایی و اندازه لنز شیئی، دو مشخصاتی هستند که برای توصیف دوربین دوچشمی استفاده می‌شوند. عدد اول بزرگنمایی است و عدد دوم قطر عدسی شیئی است. به عنوان مثال، دوربین دوچشمی ۷×۴۲ دارای بزرگنمایی ۷ برابر و قطر عدسی شیئی ۴۲ میلی‌متر است. در حالی که این‌ها، تنها مشخصاتی نیستند که باید در نظر بگیرید، آن‌ها نقطه شروع خوبی هستند، به خصوص اگر بدانید که چگونه می‌خواهید از دوربین دوچشمی استفاده کنید.

بسیاری از افراد به دنبال بزرگنمایی بالاتر هستند، اما بزرگنمایی بیشتر همیشه بهترین انتخاب نیست. اگر برای تماشای پرندگان از دوربین استفاده می‌کنید، در مقایسه با دوربین دوچشمی ۱۰×۴۲ می‌توانید منظره‌های بسیار خوبی را با دوربین دوچشمی ۷×۴۲ مشاهده کنید. بزرگنمایی بیشتر ۱۰×۴۲ میدان دید را کاهش می‌دهد و دنبال‌کردن پرندگان کوچک را دشوارتر می‌کند. مطابقت بزرگنمایی و عدسی شیئی با هدف دوربین دوچشمی اهمیت فراوانی دارد.

هدف دوربین دوچشمی

نحوه و زمان استفاده از دوربین دوچشمی، تفاوت زیادی در دوربین مناسب شما ایجاد می‌کند. اگر به دنبال دوچشمی برای تماشای برخی از رویدادهای ورزشی هستید یا هر از گاهی از دوربین در کمپینگ استفاده می‌کنید، احتمالاً به بودجه‌ای معادل با دوربین‌های دوچشمی حرفه‌ای نیاز ندارید.

پرنده‌نگرها به دوربین‌های دوچشمی با بزرگنمایی ۷ تا ۱۰ برابر و لنزهای شیئی ۲۵ تا ۴۲ میلی‌متری نیاز دارند. این مشخصات معمولاً به دوربین دوچشمی بزرگنمایی و انتقال نور مناسبی می‌دهد، بنابراین پرندگان را با رنگ واقعی مشاهده می‌کنید. با توجه به این مشخصات، دوربین دوچشمی خیلی سنگین نخواهد بود یا میدان دید را خیلی محدود نمی‌کند.

ممکن است برخی افراد برای دیدن بازی‌های بزرگ از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یارد یا بیشتر به مدل‌هایی با بزرگنمایی بالاتر نیاز داشته باشند. رنگ‌های واقعی چندان مهم نیستند، اما لنزهای شیئی ۳۸ تا ۴۲ میلی متر تعادل خوبی بین وزن و انتقال نور ارائه می‌دهند.

بهترین دوربین دوچشمی شکاری دنیا

با این حال، کاربران برای مقاومت در برابر شرایط سخت آب و هوایی و محکم نگه‌داشتن دوربین، به مشخصات ضد آب و روکش‌های لاستیکی نیاز دارند. وزن نیز می‌تواند یک عامل مهم باشد. اگر در تمام طول روز در مناطق کوهستانی کوهنوردی می‌کنید، حمل دوربین دوچشمی با وزن بالا می‌تواند اذیت‌کننده باشد.

برای رصد نجوم به بزرگ‌نمایی حداقل ۸ برابر نیاز دارید، اما قدرت بزرگ‌نمایی می‌تواند به ۱۵ برابر و قطر عدسی شیئی حداقل ۴۲ میلی‌متر تا ۷۵ میلی‌متر برسد. این دوربین‌های دوچشمی وزن بالایی دارند و ممکن است به یک سه پایه نیاز داشته باشند تا هنگام نگاه کردن به اجسام کوچک، بتوانید آن‌ها را قابت نگه دارید و لرزش در تصویر را تجربه نکنید.

میدان دید

میدان دید نشان می‌دهد که وقتی از فاصله‌ای خاص که معمولاً ۱۰۰۰ فوت است، چند فوت را می‌توانید مشاهده کنید. میدان دید ممکن است ۳۳۳ فوت در ۱۰۰۰ فوت باشد که برای شکار و پرنده‌نگری عالی است.

بهترین دوربین دوچشمی شکاری دنیا

هنگامی که اجسام کوچک را از فاصله بسیار دور دنبال می‌کنید، مانند ستاره‌ها یا پرندگان کوچک از فاصله بیش از ۱۰۰۰ فوت، معمولاً به میدان دید بزرگتری نیاز دارید. دنبال کردن پرنده‌ای کوچک مانند گنجشک در بزرگنمایی ۱۲ برابری دشوار است، زیرا میدان دید بسیار کوچک می‌شود.

رصد نجوم، کاربرد دیگری است که به میدان دید وسیع‌تری نیاز دارید تا بتوانید جسم را در دید خود نگه دارید. بزرگنمایی زیاد ممکن است به شما امکان دهد قمرهای سیاره‌ای غیر از ماه را ببینید، اما نگه داشتن آن‌ها در میدان دید دشوار خواهد بود مگر اینکه دوربین دوچشمی دارای عدسی‌های شیئی بزرگ و میدان دید وسیع باشد.

سوالات متداول

بهترین دوربین‌های دوچشمی کدام‌اند؟

بهترین دوربین دوچشمی با اهداف مورد نظر شما تعیین می‌شود. شکارچیان به دوربین دوچشمی مستحکم‌تر با مقاومت بالا در برابر شرایط سخت آب و هوایی نیاز دارند، در حالی که پرنده‌نگرها ممکن است بیشتر به دنبال دوربین دوچشمی سبک باشند که نور کافی برای رنگ‌های واقعی را فراهم کند. به طور کلی، دوربین دوچشمی Zeiss Conquest HD کاربردهای مختلفی دارد و مناظر فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد.

بهترین دوربین دوچشمی شکاری دنیا

اعداد روی دوربین دوچشمی به چه معناست؟

عدد اول بزرگنمایی و عدد دوم قطر عدسی شیئی است. دوربین دوچشمی ۱۰×۴۲ دارای بزرگنمایی ۱۰ برابر با قطر عدسی شیئی ۴۲ میلی‌متر است.

چه میزان قدرت برای دوربین دوچشمی بهتر است؟

قدرت دوربین‌های دوچشمی که بهترین هستند، بستگی به این دارد که برای چه هدفی از دوربین دوچشمی استفاده می‌کنید. برای رصد نجوم حداقل به قدرت ۱۰×۵۰ نیاز دارید، در حالی که برای پرنده‌نگری و شکار تصاویر مورد نیاز خود را با قدرت ۸×۴۲ یا ۱۰×۴۲ دریافت خواهید کرد.

بهترین دوربین دوچشمی شکاری دنیا

بهترین بزرگنمایی برای دوربین دوچشمی چه میزان است؟

بهترین بزرگنمایی، بستگی به این دارد که از دوربین دوچشمی برای چه هدفی استفاده می‌کنید. پرنده‌نگرها و شکارچیان معمولاً بهترین تصاویر را از طریق دوربین دوچشمی با بزرگ‌نمایی ۸ تا ۱۰ برابری مشاهده می‌کنند. با این حال، برخی ممکن است بزرگ‌نمایی‌های کمی قوی‌تر مانند ۱۲ یا ۱۵ برابری را ترجیح دهند. با این حال، بزرگنمایی قوی‌تر به این معنی است که دوربین دوچشمی وزن بالاتری دارد و ممکن است میدان دید باریکی را ارائه دهد.

بهترین دوربین دوچشمی شکاری دنیا

برای رصد آسمانی می‌توانید ماه را با بزرگنمایی ۱۰ برابری به خوبی تماشا کنید، اما با بزرگ‌نمایی‌های ۱۲ تا ۱۵ برابر جزئیات بیشتر و مناظر عمیق‌تری از آسمان را رصد خواهید کرد. با این حال، ممکن است برای ثابت نگه داشتن دوربین دوچشمی به سه پایه نیاز داشته باشید. برخی از مدل‌های با بزرگنمایی ۲۰ تا ۳۰ برابر به سه پایه نیاز دارند زیرا وزن آن‌ها بیش از ۱۰ پوند است.

دوربین‌های دوچشمی چگونه درجه‌بندی می‌شوند؟

دوربین‌های دوچشمی بر اساس بزرگنمایی و قطر عدسی شیئی درجه‌بندی می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند دارای پوشش‌ها و سایر ویژگی‌هایی باشند که وضوح، روشنایی و رنگ اشیاء را در دید ناظر افزایش می‌دهند.

دوربین دوچشمی ۳۰×۶۰ به چه معنی است؟

دوربین دوچشمی ۳۰×۶۰ دارای بزرگنمایی ۳۰ برابر با عدسی شیئی ۶۰ میلی‌متری است. این بزرگ‌نمایی بالا برای اجسام بسیار کوچک دور بهتر عمل می‌کند و با عدسی شیئی ۶۰ میلی‌متری مقدار مناسبی از نور را گردآوری می‌کند. این دوربین دوچشمی احتمالاً میدان دید نسبتا کمی داشته و وزن بالاتری خواهد داشت.

دوربین دوچشمی ۱۰×۵۰ بهتر است یا ۱۰×۴۲؟

هیچ کدام بهتر از دیگری نیست، زیرا هر دوربین برای اهداف خاص به خوبی عمل می‌کند. دوربین دوچشمی ۱۰×۵۰ نور بیشتری را گردآوری می‌کند و میدان دید وسیع‌تری را ارائه می‌دهد و این دوربین‌ها را برای رصد نجوم که کاربران برای دیدن اجسام دور به نور بیشتری نیاز دارند، مفیدتر می‌سازد. میدان دید وسیع‌تر نیز به کاربران کمک می‌کند تا روی اجسام کوچک فوکوس کنند. دوربین دوچشمی ۱۰×۴۲ وزن کمتری دارد و میدان دید باریک‌تری را ارائه می‌دهد. این مدل‌ها برای تماشای رویدادهای ورزشی یا شکار حیوانات بزرگ، در جایی که هدف بزرگتری دارید ایده‌آل عمل می‌کنند. وزن کم آن‌ها نیز حمل این دوربین‌ها را آسان‌تر می‌کند.

دوربین دوچشمی ۱۰×۵۰ بهتر است یا ۲۰×۵۰؟

باز هم در اینجا پاسخ بستگی به این دارد که از دوربین دوچشمی برای چه هدفی استفاده می‌کنید. پرنده‌نگرها احتمالاً از مدل‌های ۱۰×۵۰ احساس رضایت بیشتری خواهند داشت زیرا بزرگنمایی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند و میزان نور بیشتری را برای تماشای مناظر با رنگ‌های روشن‌تر گردآوری می‌کنند. دوربین‌های دوچشمی ۲۰×۵۰ بزرگنمایی بهتری را ارائه می‌دهند، اما میدان دید آن‌ها ممکن است با یک لنز شیئی ۵۰ میلی‌متری چالش برانگیز باشد. با این حال، افرادی که برای رصد آسمان از این مدل‌ها استفاده می‌کنند، ممکن است از رصد ماه با آن‌ها لذت ببرند.

دوربین دوچشمی چه زمانی اختراع شد؟

خاستگاه دوربین‌های دوچشمی به چند صد سال، قبل از اولین استفاده از شیشه به عنوان لنزهای اصلاحی برمی گردد که تقریباً در قرن سیزدهم در ایتالیا استفاده می‌شده است. تا این که ۲۰۰ سال بعد، از لنزهای مقعر برای تصحیح نزدیک‌بینی استفاده شد. در سال ۱۶۰۸، یکی از تولید کننده‌های عینک هلندی برای ثبت اختراع تلسکوپ درخواست داد، اگرچه احتمال دارد این فرد، اولین کسی نبوده باشد که از چنین وسیله‌ای استفاده کرده است.

بهترین دوربین دوچشمی شکاری دنیا

جمع‌بندی

دوربین دوچشمی Zeiss Conquest HD، بهترین انتخاب برای اپتیک با کیفیت بالا، وزن سبک و تصاویر روشن است. این دوربین یک سرمایه‌گذاری است، اما دید عالی را ارائه می‌دهد. کسانی که بودجه کمتری دارند از دوربین دوچشمی Vortex Optics Crossfire HD استقبال خواهند کرد. این دوربین دوچشمی مناظر را با کیفیت عالی نشان می‌دهد، وزن سبکی دارد و ضد آب است. کیفیت و اپتیک این مدل نسبت به قیمت آن‌ ارزش بیشتری دارد.