تجربه‌ای منحصر به فرد با کمان رین بو: آموزش، هیجان و مهارت‌های جدید!

کمان رین‌ بو، یکی از کمان‌های محبوب ساخت شرکت الوان ورزش (کمان آرش) است که برای آموزش تیراندازی استفاده می‌شود. شما می‌توانید هیجان را با این کمان تجربه کنید، مهارت‌های جدید کسب کنید و آموزش ببینید. این کمان با هدف آموزش تیراندازی با کمان تولید شده است اما برای شکار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کمان رین بو

 

با توجه به این که محصول از نوع کمان‌های ریکرو است، در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های کمان ریکرو و تفاوت آن با کمان کامپوند آشنا کنیم. در انتها نیز کمان رین بو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اگر با شرکت الوان ورزش آشنا نیستید در این مقاله به طور کامل این شرکت و محصولاتش را معرفی کرده‌ایم.

وقتی صحبت از شکار و آموزش تیراندازی با کمان به میان می‌آید، دو نوع کمان می‌توانند انتخاب‌هایی ایده‌آل باشند: کمان کامپوند و کمان ریکرو اما کدام کمان می‌تواند برای شکار ایده‌آل باشد و کدام یک می‌تواند برای آموزش مفیدتر عمل کند؟ در ادامه می‌خواهیم این دو نوع کمان را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهیم:

کمان ریکرو

کمان recurve از کمان‌های پایه برای آموزش در باشگاه‌های تیراندازی است. این نوع کمان همانطور که از نامش مشخص است، به صورت منحنی به عقب برمی‌گردد و در هنگام تیراندازی، لیمب‌ها یا بازوهای کمان از ورزشکار دور می‌شوند. کمان‌های ریکرو امکان کشش بالاتر را فراهم می‌کنند و شما قدرت و برد بالایی را در این کمان مشاهده خواهید کرد. اگر هنگام هدف‌گیری 40 پوند نیرو برای کشیدن اعمال کنید، هنگام رها کردن زه، 40 پوند به تیر اعمال می‌شود.

کمان رین بو

کمان ریکرو از لحاظ ظاهری شبیه به کمان‌های سنتی یا چهار خم است و 3 قسمت قبضه، بازو و زه را می‌توانیم در این نوع کمان مشاهده کنیم.

کمان کامپوند

کمان کامپوند دارای دو قرقره (cam) در دو انتهای کمان هستند که برخلاف کمان ریکرو می‌توانید ¾ نیروی کمتر برای کشیدن زه کمان اعمال کنید. به این کاهش نیروی کشش let-off گفته می‌شود. قرقره‌های کمان کامپوند باعث می‌شوند تا شما برد و سرعت بهتری را تجربه کنید. این نوع کمان برای شکار ایده‌آل عمل می‌کند اما قیمت بالاتری دارد. با استفاده از این کمان می‌توانید با اعمال نیروی کمتر، هدف‌گیری بهتری را تجربه کنید.

ویژگی‌های کمان رین بو

انواع مختلفی از کمان‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها، کمان ریکرو است. ساختار این نوع کمان متفاوت است و دارای ویژگی‌های خاصی است. قبضه کمان ریکرو رین بو از جنس آلومینیوم ساخته شده است و در کل، کمان مناسبی به خصوص برای آموزش تیراندازی با کمان است.

مشخصات کمان رین بو

وزن 5 کیلوگرم
سطح مقدماتی
رده‌ی سنی 17+
جنس قبضه آلومینیوم
جنس بازو فایبرگلاس
اقلام همراه دستگاه نشانه روی، زه، آچار آلن، نشیمنگاه تیر و کاغذ هدفگیری
سایر گواهی‌نامه استاندارد بین المللی (ISO 9001: 2008 – CE MARKING)
مورد تایید فدراسیون تیراندازی با کمان ایران
قدرت ۲4 تا 34 پوند مخصوص تمرین
15 ماه گارانتی کمان آرش
یک جلسه آموزش رایگان

وزن کمان رین بو حدود 5 کیلوگرم است که برای تیراندازی مناسب است. بازوهای کمان رین بو از جنس فایبر گلاس است. این محصول دارای دستگاه نشان‌روی یا سایت، آچار آلن، زه، رست یا نشیمنگاه تیر و فیس کاغذی هدف‌گیری است که اوج هیجان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

⭐قبضه کمان رین بو آرش طی فرایند دایکست تولید شده است و از جنس آلومینیوم مقاوم است. این قبضه بسیار بادوام است و می‌توانید از کمان، سال‌ها استفاده کنید.

بازو و پنداژ کمان رین بو آرش

کمان رین بو با قدرت‌های متفاوت تولید شده است. برای کاربردهای آموزشی و تفریحی توصیه می‌شود از کمان‌هایی با قدرت 22 تا 34 پوند استفاده کنید. اگر برای شکار قرار است از کمان رین بو، استفاده کنید بهتر است مدل‌هایی با قدرت 34 تا 42 پوند را تهیه کنید.

بازوی کمان رین بو

کمان رین بو امکان نصب انواع کلیکر، پلانگر، استابلایزر و قابلیت تعویض بازو را دارد که به تیراندازی بهتر کمک می‌کند.

تفاوت تیراندازی با کمان ریکرو و کامپوند

وزن: وزن کمان در بحث تیراندازی مهم است. برای شکار بهتر است از کمان‌هایی با وزن سنگین‌تر استفاده کنید. اگر برای آموزش‌های اولیه قصد تهیه کمان را دارید، بهتر است از کمان ریکرو استفاده کنید.

کمان رین بو

برد کمان: با توجه به وجود قرقره‌ها در ساختار کمان کامپوند، برد تیر بالاتر است. اما در کل، برد به میزان کشش و پنداژ بستگی دارد. شما با توجه به نیازهای خودتان می‌توانید میزان پنداژ کمان را انتخاب کنید. البته شیارهایی در قرقره‌های کمان‌ وجود دارند که با تغییر موقعیت زه، پنداژ تغییر خواهد کرد. (این عمل را در صورتی که به صورت کامل با کمان کامپوند آشنایی دارید، انجام دهید.)

 

کمان رین بو

قطعات کمان: حالت زه در کمان کامپوند همیشه آماده است، اما در کمان ریکرو باید آن را حالت زه خارج کنید. برای خارج کردن کمان کامپوند از حالت زه باید از دستگاه بوپرس استفاده کنید. با توجه به این که تعداد قطعات به کار رفته در کمان کامپوند از ریکرو بیشتر است، قیمت آن نیز بالاتر است.

کمان ریکرو بهتر است یا کامپوند؟

در المپیک، مسابقات تیراندازی با کمان ریکرو انجام می‌شود و در رشته کامپوند، مسابقات ورزشی چندانی برگزار نمی‌شود. اما دقت و هدف‌گیری با کمان کامپوند بسیار راحت‌تر از کمان ریکرو انجام می‌شود. این موضوع به دلیل حالت لت‌آف است که تیراندازی را برای ورزشکاران آسان‌تر ساخته است. با توجه به این که برای حرفه‌ای شدن در تیراندازی باید تکرار داشته باشید، در هر بار تکرار با کمان ریکرو، تیرانداز باید حداکثر پنداژ را اعمال کند و این می‌تواند برای تیرانداز سخت باشد.

کمان رین بو تیرانداز باید چندین بار عواملی مانند فاصله کشیدن و رها کردن را تکرار کند تا دقت تیراندازی بهتر شود. در کمان ریکرو در هر بار تکرار، تیرانداز باید برای هدف‌گیری پنداژ کامل کشش را نگه دارد اما در کمان کامپوند، به لطف وجود قرقره‌ها تیرانداز باید تنها ¾ پونداژ را نگه‌ دارد که در تکرار بسیار آسان‌تر است.

 بهترین مدل‌های کمان‌‌ را از کجا بخریم؟

در سایت فروشگاه فصل شکار می‌توانید مدل‌های متنوعی از کمان‌های ریکرو، کامپوند، سنتی و تجهیزات تیر و کمان را مشاهده کنید. با بررسی محصولات مختلف می‌توانید بهترین کمان مناسب خود را انتخاب کنید. در این مقاله، سعی کردیم راهنمایی مفید به شما در حوزه کمان‌های ریکرو و کامپوند ارائه دهیم. یکی از بهترین مدل‌های کمان ریکرو، کمان رین بو آرش است که می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی فصل شکار تهیه کنید.